U, de petitionaris
Arbre aux racines 3

Behoud de huidige vergoedingen in de complementaire zorg

28.330 ondertekeningen

Zaterdag 10 november - 7 weken voor het eind van het jaar! - hebben de cliënten van vele duizenden goed opgeleide professionele therapeuten in de complementaire zorg zonder enig overleg te horen gekregen dat de CZ-groep hun behandelingen per 1 januari 2019 niet meer vergoedt in de aanvullende verzekering. Dat is een drama!

Wij

De naar tevredenheid behandelde cliënten van goedopgeleide en deskundige complementaire therapeuten.

constateren dat:

• Dat een aantal complementaire behandelvormen plotseling en willekeurig wordt uitgesloten van vergoeding zonder argumentatie.

• De zorgverzekeraar misbruikt zijn macht en bepaalt voor mij als verzekerde op welke wijze ik mijn gezondheid in de toekomst wil laten ondersteunen.

• Mijn therapeut heeft veel geïnvesteerd en voldoet aan alle eisen die de CZ groep - en andere zorgverzekeraars - aan complementaire zorgverleners blijven stellen.

• Door complementaire zorg te vergoeden ondersteunt de CZ groep mij om regie te houden over mijn eigen gezondheid, wat voor mij een groot goed is!

• En juist die eigen regie staat hoog in het vaandel in het actuele beleid van de CZ groep!

en verzoeken

CZ, OHRA en Nationale Nederlanden het huidige vergoedingenbeleid (zoals in 2018) voor complementaire zorg te handhaven.

Ondertekenen

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Ontvanger:
zorgverzekeraars
Petitieloket:
Einddatum:
30-11-2018
Petitionaris:
Janneke Joosse
Organisatie:
Samenwerkende Beroepsgroepen Complementaire Zorg oa RCN, NCSV, KAB, MBOG, VVET, Ademtherapeuten
Website:

Ondertekeningen

Petitie levert geen wijziging in vergoedingen beleid CZ

Voor het CZ-beleid van 2019 is geen verandering te verwachten en voor het vergoedingenbeleid voor 2020 blijven de SBCZ, KAB en RBCZ in gesprek

Vrijdag 30 november zijn de Petities “Behoud de huidige vergoedingen in de complementaire zorg” en “Vergoed Energetische Therapie wel” in Tilburg aangeboden aan de directie van CZ.
Met een afvaardiging van de SBCZ die werd gevormd door de bestuursleden van VVET Carola Duis, RCN Janneke Joosse, MBOG Chantelle Kompier, NCSV Liesbeth Schroen, KAB Marja van der Schilt en RBCZ Annemiek Boelsma, is er een open gesprek geweest met CZ waarbij zowel deze afgevaardigden als CZ hun standpunten hebben toegelicht.

De voorlopige stand en de bijbehorende ondertekenden zijn al uitgereikt aan CZ.

+Lees meer...

De uiteindelijk stand zal volgende week doorgegeven worden aan CZ.

Het besluit van CZ is niet alleen gebaseerd op het onderzoek, maar ook op interne cijfers van CZ en het feit dat men wil luisteren naar voor en tegenstanders van alternatieve geneeswijzen en de behoefte van hun verzekerden.

CZ wil in gesprek blijven en de relatie herstellen. Zij benadrukken dat ze de kwaliteit van de getroffen therapeuten niet in twijfel trekken en dit ook niet de reden is dat men niet meer vergoed wordt.

01-12-2018